Nákupní řád
Povinnosti a práva prodávajícího na HomeopatickaLiteratura.cz
Prodávající VIGES s.r.o. se zavazuje, že:
- zboží skladem (knihy a další přidružený sortiment, dále jen „zboží“)
bude kupujícímu, který si toto zboží závazně objednal prostřednictvím
internetové aplikace prodávajícího, vyexpedováno (tj. předáno přepravci,
tedy České poště, GLS nebo Zásilkovně) do 1-2 pracovních dnů a odesláno na adresu,
kterou kupující uvede v objednávkovém formuláři, a to jako doporučený dopis nebo balík České pošty, zásilka GLS (doručení u obou firem do 24 hodin) - dodávka
zboží by tedy neměla přesáhnout dobu 3 pracovních dnů. U Zásilkovny je zásilka obvykle připravena k vyzvednutí za 3-4 dny.
- U zboží, které kupující zaplatí předem (bankovním převodem na náš
účet 2400552970/2010 u Fio banky) začíná běžet v předchozím odstavci
uvedená lhůta v den připsání platby kupujícího na náš účet.
- Veškeré osobní údaje, které kupující uvede při objednávce zboží,
budou pokládány za důvěrné v souladu se zákonem číslo 101/200 Sb. O
ochraně osobních údajů a informací.
A zároveň si vyhrazuje právo:
- pro zásilky doručované v ČR k ceně zboží připočítat dle volby
kupujícího náklady na dopravu 79 Kč u Zásilkovny a u doporučeného dopisu České pošty (lze použít pouze pro zásilky do 5 cm tloušťky knihy a zároveň do váhy 1 kg), 122 Kč u doručení kurýrem na adresu (domů, do firmy). Za dobírku připočítáváme k ceně zboží a dopravnému +30 Kč u Zásilkovny i kurýra a 50 Kč u České pošty
- pro zásilky doručované v SR k ceně zboží připočítat dle volby
kupujícího náklady na poštovné 99 Kč u Zásilkovny a 149 Kč u kurýra při platbě předem platební kartou nebo na účet CZ1720100000002400552970 BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX u Fio banky a 199 Kč za dobírku
- balné ani žádné další poplatky neúčtujeme
- odmítnout objednávku zákazníkovi, který v minulosti neodebral či řádně nezaplatil závazně objednané zboží.
- stornovat objednávku, kde byla zvolena možnost „platba převodem“ a
kde nebyla platba zákazníka připsána na náš účet do 10 kalendářních dnů
- zrušit objednávku, pokud je zboží rozebrané anebo ho nejsou dodavatelé schopni dodat v pro zákazníka akceptovatelném termínu
Povinnosti a práva kupujícího
Kupující se zavazuje, že:
- při objednávce zboží uvede úplné a pravdivé údaje, zároveň souhlasí s
tím, že dokončením objednávky (stisknutím tlačítka "Potvrdit
objednávku" na stránce s rekapitulací objednávky), bude tato objednávka
považována za závaznou a bude expedována.
- zakoupené zboží odebere a zaplatí cenu za něj dohodnutou s prodávajícím.
A zároveň je mu přiznáno:
- právo reklamovat vadné zboží (viz reklamační řád).
- v souladu se zákonem č. 367/2000 Sb. právo odstoupit bez udání
důvodů od uzavřené smlouvy (objednávky knihy), a to do 14 dnů od
převzetí zásilky. Při odstoupení od smlouvy prosím zašlete zboží na
adresu sídla firmy jako doporučený poštovní balík (dobírka nebude
přijata) – akceptováno bude pouze zboží řádně zabalené, nepoškozené a
nejevící známky opotřebení, zároveň zašlete se zbožím dodací list a
údaje, kam mají být zaslány vrácené peníze (číslo účtu či kontaktní
adresu, kam bude vrácená částka zaslána poštovní poukázkou). Na
podnikatelské subjekty se se odstoupení od smlouvy bez udání důvodu v
souladu s výše uvedeným zákonem nevztahuje.
Prohlášení o ochraně osobních údajů
Vážíme si svých klientů, a chráníme Vaše data před zneužitím – v
našem internetovém knihkupectví je dodržován zákon číslo 101/200 Sb. o
ochraně osobních údajů a informací, Vaše důvěrné údaje slouží pro
komunikaci s Vámi při vyřizování Vašich objednávek a el. zasílání
informačních e-mailů (zasílání e-mailů můžete jedním klikem v patičce
mailu kdykoli ukončit).
Reklamační řád
Reklamace zboží (tj. knih a dalšího přidruženého sortimentu) v internetovém knihkupectví www.homeopatickaliteratura.cz
se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku (především
Občanský zákoník Oddíl čtvrtý - Zvláštní ustanovení o prodeji zboží v
obchodě) a zákonem na ochranu spotřebitele (Zákon 634/1992 Sb. ze dne
16. prosince 1992 o ochraně spotřebitele).
Průběh reklamace:
- Okamžikem převzetí zboží (tj. knih a dalšího přidruženého
sortimentu, dále v textu pouze jako „zboží“) se stává kupující
vlastníkem zboží, zároveň začíná záruční lhůta na toto zboží v délce 24
měsíců. Jako záruční list přitom slouží daňový doklad, přiložený ke
zboží. Záruka se vztahuje na všechny zjevné i skryté vady zboží, vady,
které jsou neslučitelné s funkčností zboží a jeho užitnými vlastnostmi
(např. slepené listy v knize, chybějící listy, poškozená vazba apod.).
Záruka se nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým
užíváním.
- Pokud kupující po převzetí zboží zjistí, že zboží vykazuje vady (viz
výše), má právo zboží reklamovat u prodejce. U vad, které jsou
odstranitelné, má kupující právo, aby byly bezplatně, včas a řádně
odstraněny, a to bez zbytečného odkladu. U vad neodstranitelných má
kupující právo na výměnu věci anebo má právo od smlouvy odstoupit.
Stejná práva pak má i kupující v případě vad sice odstranitelných, ale
znemožňujících kupujícímu pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo
pro větší počet vad zboží řádně užívat.
- V případě reklamace zboží podá kupující tuto reklamaci následujícím způsobem:
- a) Podá reklamaci zasláním emailu na adresu
objednavky(zavinac)homeopatickaliteratura.cz. Na začátku Vaší zprávy zřetelně uveďte,
že jde o reklamaci.
- b) podá reklamaci zasláním doporučeného dopisu na adresu: VIGES s.r.o., Na Drážce 530, 530 03 Pardubice
- Při podání reklamace uveďte prosím popis zjištěných vad zboží a
jejich projevy. Zároveň uveďte, jaký způsob další komunikace v dalším
řízení preferujete: písemný styk či elektronický styk (email). Zároveň
uveďte, co od reklamace očekáváte - výměnu zboží, opravu zboží či
vrácení finančních prostředků, za zboží zaplacených.
- Po podání reklamace rozhodne prodávající o dalším postupu a do 5
pracovních dnů seznámí s rozhodnutím kupujícího (prostřednictvím
komunikačního kanálu, který kupující při podání reklamace zvolil),
případně navrhne další postup reklamace - v případě přijetí reklamace
bude kupující vyzván, aby zboží (řádně zabalené) společně s dodacím
listem zaslal na adresu prodejce jako doporučený balík (nikoliv jako
dobírku, ta nebude přijata). Podle výběru kupujícího pak bude kupujícímu
zasláno na jím uvedenou adresu opravené zboží (maximálně do 30 dní nebo
dle domluvy s kupujícím) nebo zasláno zboží nové (maximálně do 30 dní),
případně, odstoupí-li kupující od smlouvy, mu budou zaslány finanční
prostředky, které vynaložil na zakoupení zboží, a to buď na bankovní
účet (jeho číslo kupující uvede při podání reklamace) nebo poštovní
poukázkou České pošty (na adresu, kterou kupující uvede při podání
reklamace). Poštovní poplatky, vynaložené kupujícím na reklamační
řízení, prodávající nehradí.
- Prodávající neručí za škody, způsobené na zásilce přepravcem (Českou
poštou, GLS, Zásilkovna). Pokud vám je zásilka doručena poškozená (potrhaný, zjevně
deformovaný, otevřený transportní obal apod.), je zákazník oprávněn
zásilku nepřevzít, v opačném případě se prodávající zříká všech závazků,
které pro něj z tohoto reklamačního řádu plynou, a zákazníkovým
partnerem pro reklamaci se stává dopravce.
Tento nákupní řád nabývá účinnosti 9.11.2022. Změny reklamačního řádu jsou vyhrazeny.